vendredi 2 décembre 2011

ELECTION PRESIDENTIELLE MALAGASY 2013: CONTRAT “Ratsimandrava” POUR LA NATION


FONDATION POUR LA RENAISSANCE DE LA NATION ET LE PROGRES


(Jereo ery ambany ny lahatsoratra amin'ny teny Malagasy)

1. Crever l'abcès pour permettre l'avènement d'une nation réconciliée

Le peuple Malagasy est mûr pour affronter la vérité sur son histoire. Qu'on lève tous les tabous :
* qu'on parle de la réunification de l'île initiée par le roi Andrianampoinimerina
* qu'on éclaircisse ce qui s'est passé pendant la colonisation et les luttes pour l'indépendance (Sadiavahy, Menalamba, Jiny sy ny Panama, MDRM, PADESM sns.)
* comment s'est déroulé l'arrivée de Tsiranana comme 1er président de la République Malagasy
* qu'est ce qui s'est réellement passé pendant toutes les crises qui ont secoué l'ile de 1971 à aujourd'hui
Des débats publics et contradictoires devraient être menés pour connaître la vérité historique et tourner les pages afin de permettre l'émergence d'une nation Malagasy réconciliée.
Seulement après que nous pourrions ensemble reconstruire notre pays dans la confiance, la sérénité et la fraternité (fihavanana).
Il faut être très vigilant, et en particulier envers les 2 ennemis clairement identifiés de cette vraie réconciliation:
* Ceux qui clament que les Malagasy n'ont pas besoin de réconciliation parce qu'ils ne sont pas en guerre
* Ceux qui se contentent de se dire : « Ce n'est pas bien de se haïr ni de se battre, nous sommes tous fautifs alors pardonnons-nous » ou « Regardez, même mes ennemis d'hier sont avec moi, alors venez, nous allons travailler ensemble et oublier le passé ».

2. Panser les plaies : secourir le peuple par la mise en place du « Fokonolona RATSIMANDRAVA »

Le peuple va mal, va très mal. Mais le peuple se bat, et ne se laisse pas abattre.
Il faudrait mettre en place un système qui leur permettra d'être à l'abri des crises de soif de pouvoir d'une minorité qui se relaie à se renverser. Pour cela, il faudrait ériger la République du Fokonolona qui donnera au Fokonolona le pouvoir de gérer leur vie dans leur Fokontany. L'édification de cette République commencera par la base (le Fokonolona RATSIMANDRAVA) et devrait être effective à l'issue de la mandature (5 ans). Commencé par le Colonel Richard Ratsimandrava mais jamais achevé à cause de son assassinat le 11/02/1975, il nous appartient à nous génération d'aujourd'hui de reprendre le flambeau en devenant l'architecte de ce bel édifice qu'est la République du fokonolona. Seront mis en place successivement le fokontany, le firaisam-pokontany, le fivondronam-pokotany, le faritany. L'œuvre d'édification se terminera par la rédaction de la loi fondamentale qui contient les règles régissant l'exercice et le contrôle du pouvoir au sein de la République du Fokonolona Malagasy. Cette loi fondamentale définira les différentes institutions de la République du Fokonolona. Cette loi fondamentale sera soumise à l'approbation du peuple.

3. Préparer l'avenir : mise en place d'une politique éducative efficace et efficiente

L'école doit pouvoir aider les citoyens à progresser dans le domaine qui est les siens pour qu'ils puissent à terme subvenir sereinement aux besoins de sa famille et d'apporter sa contribution à la construction du progrès pour tous.
Les individus ne sont pas tous semblables. Certains sont doués pour la musique, d'autres pour le travail manuel, d'autres encore pour les activités intellectuelles. Les individus ne sont donc pas tous les mêmes. Notre objectif d'égalité consiste à permettre à chacun de progresser dans son domaine propre. Certains en effet sont compétents dans certains secteurs, d'autres ne le sont pas du tout, mais le seraient plutôt dans des secteurs différents. Voici ce qu'il nous faut trouver : comment faire pour que chacun puisse identifier le secteur qui lui convient le mieux, s'y épanouir et en tirer les moyens de sa subsistance? Il ne s'agit surtout pas de couler tous les individus dans un même moule.
Un programme d'envergure sera mis en place pour assurer la réussite du projet d'utiliser la langue Malagasy comme langue d'enseignement. Les 5 ans à partir de l'élection du nouveau président seront mis à profit pour réaliser ce projet.
L'enseignement sera entièrement restructuré avec la création de 2 niveaux.
Le « cycle préparatoire » est un enseignement complet comportant l'enseignement général et l'enseignement professionnel. Le matin sera consacré à l'enseignement général et l'après-midi des cours de langues, du sport, de la culture, de l'art, des jeux éducatifs. Chaque école ou groupe d'école sera libre d'organiser les 10 à 12 ans de durée de ce cycle qui sera sanctionné par un examen national pour passer au cycle suivant qui est le « cycle vers la vie active». Ce dernier cycle formera nos enfants selon leurs capacités et selon les besoins de la nation à leur futur travail : enseignants, médecins, ingénieurs, architectes, techniciens etc.

 

 

TOKO TELO HO FANORENANA NY FIRENENA SY HO AN'NY FANDROSOANA


1. Fantaro iza no diso ary aoka hiaiky heloka sy hifamela: Fampihavanam-pirenena

Ny ankamaroan'ny Malagasy, leon'ny lainga tsara lahatra sy tofoky ny fanarotsaronana ny hevitra mety hampisara-bazana, dia vonona hiatrika amim-pahendrena sy amim-pahatoniana ny marina momba ny:
* fiandohàn'ny firenena Malagasy ("Ny ranomasina no valam-parihiko" ets.),
* ny zava-niseho tamin'ny ady ho amin'ny fahaleovantena (Sadiavahy, Menalamba, Jiny sy ny Panama, MDRM, PADESM ets.),
* ny fizotry ny fiverenan'ny fahaleovantena (ny safidy Tsiranana),
* ny tao am-badiky ny krizy maro nandalovan'ny firenena mandrak'androany (1971,1972, 1973, 1975,1984, 1985, 1991, 2002, 2009, 2010, 2011).
Ilaina ny adihevitra ampahibemaso hahalalàna ny marina ara-tantara amin'izay zavatra niseho, mba hialàn'ny lonilonim-po ka hahafahana miroso amin'ny fampihavanana tanteraka sy maharitra.
Haharihary ho hitam-bahoaka ny vokatr'izany lohabary an-dasy izany ka ho hita eo ireo nahavita heloka sy ireo niharan'ny tsy mety. Aorian'izay dia miroso amin'ny fifonana sy ny famelan-keloka.
Tsy maintsy hovakiana bantsilana izay rehetra mety hampisarabazana ny Malagasy mba hahafahany miatrika amim-pahatoniana ny asa fampandrosoana ny firenena ho fampisondrotana ny faripiainan'ny Malagasy tsivakivolo ary indrindra indrindra mba hampiray marina ny Malagasy.
Roa ny fahavalon'io "tena fampihavanana"  io :
* Ireo sahy mandà ankitsirano fa tsy mila fampihavanana izany ny Malagasy satria hono tsy miady.
* Ireo zay mihevitra fa vitan'ny fitenenana fotsiny ny fampihavanana, ireo zay mionona fotsiny amin'ny kabary tsara lahatra toy ny hoe: "tsara ny mihavana fa samy Malagasy isika", "aok'izay ny adiady fa andao hiara-miasa" dia arahina fifandraisan-tànana dia samy miala.

2. Avoty ny madinika: fandraisan'ny fokonolona an-tànana ny fampandrosoana amin'ny alàlan'ny fokonolona Ratsimandrava

Ny ankamaroan'ny Malagasy dia mahantra tanteraka tsy manan-ko hanina mihitsy, ny ankizy tsy ary fitaovana mandeha any an-tsekoly amin'ny kibo tsy feno, ny vokatry ny mpamboly vao eny am-potony dia amidy mba hivelomana ary raiki-trosa vao tonga indray ny taom-pamokarana manaraka, ny zanaka mba efa miasa niakatra an-drenivohitra very asa fa nikatona ny orinasa nohon'ny krizy, ny mivelona amin'ny asa fitaterana ataon'ny mpandroba mahita faisana, ny fitaovan'ny mpiasa ho an'ny tenany simba daholo tratran'ny delestazy, tsy lazaina intsony ireo tsy manan-kialofana,ireo voatery mivarotra ny tenany, na mangalatra ary mahafaty olona mihitsy hahazoana 1000 ariary.
Kanefa , ny ankamaroan'ny Malagasy koa na reraka aza dia tsy manaiky resy fa miady mafy amin'ny fianana, manao ny ainy tsy ho zavatra hitadiavana izay hohanin'ny zanany sy handehanany an-tsekoly na dia hofenoina tsikelikely arak'izay tratra aza ny fitaovana,miezaka amin'ny fambolena, ny fiompiana, manao izay tratry ny hery hahitàna asa hafa fa nikatona lay orinasa niasàna teo aloha.
Vonona handray an-tànana ny ho aviny ny vahoaka raha apetraka ny rafitra ahazoany manatanteraka izany, raha avela izy hamaritra ny laharapahamehany, hitady ny vahaolana momba izany ary hanatanteraka ny lamina ho enti-manatontosa izany.
Ny làlana ho amin'izany dia ny famerenana amin'ny toerany ny "fokonolona Ratsimandrava" amin'ny fametrahana miandàlana ny ambaratongam-pahefana rehetra: ny fokontany, ny firaisam-pokontany, ny fivondronam-pokotany, ny faritany ary dia hiafara amin'ny fandrafetana ny lalàna fototra izay lalàna mandrindra sy mibaiko ny fitondràna eo anivon'ny ny Fanjakam-pokonolona. Io lalàna io no hamaritra ny andri-panjakàna ao anatin'ny Fanjakam-pokonolona. Heverina ho vita ao anatin'ny 5 taona fe-potoana faharetan'ny hahavoafidy ny filoha ireo rafitra ireo ary hatolotra ho lanian'ny fokonolona.

3. Omano ny ho avy amin'ny fikarakaràna ny taranaka fara aman-dimby: politikam-panabeazana avo lenta

Miainga amin'ny fahatsapàna fa tsy ho ary mitovy daholo ny rehetra fa samy manana ny talentany (misy ny havànana amin'ny mozika, ao ny havànana amin'ny fantanjahantena, misy ny mirona amin'ny asa-tànana ary misy ny mankafy ny asa-saina) dia faritana fa ny tanjon'ny sekolin'ny repoblikan'ny Fokonolona dia ny hanao izay hahafantaran'ny tsirairay ny manavànana azy ary handrosoany sy hivelarany amin'izany ka hahazahoany miaina tsara sy mamelona ny ankohonany sy hitondrany ny anjara-birikiny amin'ny fikatsahana ny soa ho an'ny tanindrazana.
Anjaran'ny sekoly ny manao izay hanomezana fahalalàna, fahaizana, fahendrena sy fitondra-tena ilaina haombiazan'ny tsirairay ny fianarany, ny fiainany amin'ny maha-olona azy ary amin'ny maha-olom-pirenena azy.
Hisy paika manokana hanantanterahana ny tanjona hanaovana ho amin'ny teny Malagasy ny fampianarana. Hatao vain-dohan-draharaha izany ary tsy hatao tery vay manta fa manome 5 taona isika hahalavorary izany ho an'ny fampianarana alohan'ny bakalorea aloha.
Havaozina tanteraka ny ambaratongan'ny fampianarana ka hisy dingana roa.
Ao amin'ny ny "dingana fanomanana" dia fampianarana feno (fampianarana mampiaraka ny fampianarana ankapobe sy ny fampianarana asa) no harahin'ny mpianatra. Raha atao safobemantsina, ny maraina dia fampianarana ankapobeny ary ny tolakandro dia fianarana tenim-pirenena, fanatanjahantena, fianarana asa, kolotsaina sy zavakanto, lalao fanitaran-tsaina.. Malalaka ny sekoly na vondrona sekoly amin'ny fitsinjarana ny ora ho an'ny taranja tsirairay mandritra ny 10 ka hatramin'ny 12 taona aharetan'io dingana io. Fa hisy fanadinana iraisan'ny rehetra hamaranana io dingana io ary hidirana eo amin'ny "dingana fianarana asa" araka izay maha-havànana ilay mpianatra sy izay ilain'ny firenena: dokotera, mpampianatra, injeniera, mpanao trano, mpitondra fanjakàna etsetra.

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